Pere Macias, president de la Fundació Cercle d'Infraestructures i coordinador "in pectore" del Ministeri de Foment d'Adif i Renfe per a les Rodalies a Catalunya, ha defensat aquest dimecres a Gavà "tornar a ser ambiciosos i apostar pel transport públic col·lectiu ", una decisió que ja han adoptat grans metròpolis com Londres o París. Macías considera
"un error històric sacrificar el projecte de quadruplicar les línies de Rodalies a l'entrada de Barcelona a favor de l'arribada de l'AVE" i s'ha posicionat a favor de recuperar el projecte de línia R-3 que l'esclat de la crisi econòmica va paralitzar per comunicar millor les poblacions del Delta des del intercanviador de Cornellà i fins a Castelldefels.
El Cicle Desenvolupament Econòmic al Baix Llobregat i L'Hospitalet. El paper de les Infraestructures, ha celebrat aquest dimecres la seva tretzena sessió a Gavà de la mà de la Fundació Cercle d'Infraestructures, el Llobregat, Aeball i BCN Content Factory. En aquesta ocasió, el tema a tractar ha estat "El model de ciutat territorialment sostenible", un model que, segons ha precisat l'alcaldessa Raquel Sánchez,
"per Gavà és el nostre des de fa temps". Per a Sánchez ,
"ser un municipi prop de Barcelona ens ofereix les oportunitats i els avantatges de les grans infraestructures que, en alguns casos, com Rodalies, requereixen de millores importants i urgents, però alhora generen grans impactes que cal treballar per minimitzar ". A la taula de debat també ha participat Francesc Muñoz, professor de geografia urbana i director de l'Observatori de la Urbanització de la UAB, que ha assegurat que
"la mobilitat ha de ser clau en el disseny de l'urbanisme", que "ha de passar de ser de zones, a ser de xarxes ". També creu que ha de tenir present
"els nous reptes, que són el canvi climàtic" i que "en el nostre territori es traduirà en xàfecs, increment d'incendis i onades de calor". En aquest sentit, va explicar que
"Parc Agrari ha de ser quelcom més que un espai de camps que ens proveeixin d'aliment i ha de tenir cultius que contribueixin a refrescar els ambients". Francisco Muñoz també vol "patrimonialitzar els espais" i ha avançat un projecte per l'Autovia de Castelldefels consistent en
"recuperar elements per preservar la seva història com poden ser restaurants i locals antics, la gasolinera amb la seva estructura arquitectònica o els càmpings, seguint així el model de la Ruta 66 dels Estats Units ". El també ex-conseller Pere Macias, ha dit que
"cal dissenyar els models de ciutat amb cura, tenint en compte les noves formes de mobilitat que vindran", i ha posat com a exemple els cotxes autònoms, tot i que ha afirmat que
"no es pot tenir una visió funcionalista de les infraestructures". Macias ha subratllat que
"el tema del transport públic massiu requereix d'una aposta ambiciosa per garantir la mobilitat a tot el món "i que" s'han de fer millores en les condicions del servei ". Per a l'alcaldessa de Gavà,
"basar-nos en l'agenda de la sostenibilitat suposa, no només fer-ho des del vessant territorial, tenint cura de l'entorn, sinó també des del vessant econòmic i social" i això es tradueix en
"oferir oportunitats a les empreses perquè vinguin i, alhora, la creació de llocs de treball dignes". En opinió de Raquel Sánchez, cal apostar
"per una ciutat equilibrada, sostinguda i cohesionada, on la gent visqui i treballi ", de manera que
" cal afavorir l'arribada de riquesa, amb projectes com poden ser el dels Joncs o el de l'Espai Roca i afrontar el problema de l'habitatge afavorint el seu accés ". En aquest sentit, ha assegurat que
"Gavà disposa, com cap altre municipi proper, de reserves de terreny per poder fer-hi front" i ha posat com a exemple el Pla de Ponent.
Veure totes les Notícies Fòrum